Arkiv för nyfikna

12 apr. 2012

Jobb och nöjen!

Var går gränsen mellan jobb och nöje?
I mitt fall är det jobb när jag sitter på kontoret med bokföring, deklarationer och bokslut framför mig.
Men hur är det när man är hos någon, en kund?
Som exempel; en granne ville ha hjälp med datorn och e-legitimation.
Okej, jag tar självklart inte betalt för att hjälpa grannen med datorn, så redan där var det ju inte arbete. Men när vi sitter och dricker kaffe och pratar om hans Ford Mustanger (han håller på att renovera 1 och åker 1), kommer en av hans kompisar. Som också gillar bilar. Gissa om jag blev kvar ett tag!
Så är det ofta - även på jobbet. Var går gränsen mellan jobb och fritid? Det handlar oftast inte om bilar, men ganska mycket om vanlig vänskap. Jag tar ju inte betalt för vänskap, och tänker inte börja med det heller.
Det är därför jag älskar mitt jobb! Jo, jag är duktig på redovisning och ekonomi med allt vad det innebär. Men det är människorna jag har kontakt med som gör jobbet roligt. Man träffar folk och pratar om bilar (jag gillar bilar, om någon har missat det), livet, förhållanden, och allt möjligt annat som vi nu vill och behöver prata av oss om.
Det är också därför jag gärna åker ut till kunder, för vad vore mitt arbete utan alla ni människor runt omkring mig!

Så det så

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar