Arkiv för nyfikna

10 feb. 2010

Banker och finans.

Vid regnbågens slut finns det en kista med guld. Jag lovar, du får använda det guldet hur du vill. Eller närmare bestämt lovar jag att du får använda löftet om guldet hur du vill, exmpelvis köpa saker i stil med fastigheter och andra saker. Det kan du göra eftersom guldet finns vid regnbågens slut. Handla på du, jag lovar, det går bra. För mina garantier håller, så länge du uppfyller ett enda krav: gå aldrig någonsin till regnbågens slut för att titta om kistan verkligen står där.
Någon som känner igen bankväsendet och finansrapporter på nyheterna?
En känd engelsk författare beskrev det på nästan exakt samma sätt för ett par år sedan.
En kista med guld står där så länge ingen behöver hämta den. Men det kommer ju inte att hända, eller hur?
Okej, nu är jag negativ.
Sov gott, alla konspirationsteoretiker där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar